Saturday, September 17, 2011

12 Sky 2 recenzija

U davnim vremenima, Kinom su vladala tri klana – klan Tigra, Zmaja i Zmije. Sukobi klanova su trajali decenijama, a cilj svakog klana je bio dominacija, vladavina Kinom i pokoravanje preostalih klanova. Međutim, pojavio se još jedan neprijatelj sa istom željom, godinama zaboravljeni Sky klan...

12 Sky 2 – Rise of the Sky Clan

12 Sky 2 je nastavak popularne MMORPG igre (massively multiplayer online role-playing game). Proizvođač igre je kompanija po imenu ALT1, nekadašnja Gigassoft kompanija. Igra postoji u verziji za korejsko, američko, kao i evropsko tržište. Razlike u verzijama igre su uglavnom u nazivima klanova, oružja, mapa… U ovom tekstu je opisana evropska verzija igre, čiji je izdavač mlada kompanija po imenu MAYN. Obzirom da su serveri evropske verzije igre u Evropi, igračima sa našeg podneblja je preopručljiv izbor baš ove verzije. U pitanju je igra koju je moguće u potpunosti besplatno igrati. Da bi se pridružili velikom broju igrača širom sveta, neohodna Vam je internet konekcija. Zatim, potrebno je preuzimanje igre, a pre toga se morate registrovati na sajtu izdavača igre.

Na početku igre pred vama je izbor klana kome će Vaš lik pripadati. Birate između tri ponuđena klana, a to su klan Tigra, Zmije i Zmaja. Zatim, očekuje Vas izbor tipa oružja koje ćete koristiti tokom igre. Svaki klan sadrži ofanzivno oruže, koje nanosi najviše štete neprijateljima, zatim defanzivno oružje, koje nanosi manju štetu, ali zato igrači sa ovim tipom oružja imaju dodatnu zaštitu. Poslednje oružje koje možete izabrati je oružje koje nanosi najmanju štetu protivnicima, ali obara protivnike „iz daljine“... U početnoj fazi igre nije moguće pristupiti poslednjem klanu, Sky klanu. Pristup tom klanu je moguć tek daljim napredovanjem u igri, i to tako što Vam se otvara mogućnost da izneverite početni klan, i da pređete u Sky klan. Nakon toga, nema više povratka u početni klan.

Napredovanje u igri se svodi na borbu protiv monstruma, čime stičete iskustvene poene. Sticanjem dovoljene količine iskustvenih poena napredujete za jedan nivo. Trenutno u igri možete napredovati do Adept nivoa 33. Adept postajete kada pređete nivo 112, i tada imate mogućnost prelaska u Sky klan. Napredovanjem u igri, odnosno prelaskom na sledeći nivo dobijate dve vrste poena koje možete upotrebiti za pobošljanje Vašeg karaktera. U pitanju su poeni koje možete rasporediti na snagu, spretnost, zdravlje i takozvanu Spirit energiju, kao i poeni koje možete upotrebiti za poboljšanje borbenih veština.

Naravno, obzirom da je u pitanju PvP (player-vs-player) igra, akcenat igre nije samo na napredovanje, borbom protiv kompjuterskih generisanih monstruma, već na borbu protiv drugih igrača, i sa drugim igračima, odnosno učestvovanje u ratovima klanova. U određenim vremenskim intervalima možete pristupati ratovima klanova. Ratovi su podeljeni po nivoima igrača, a prvi rat u kome možete učestvovati je rat igrača sa nivoima od 10 do 19. Postoje tri vrste rata: rat u kome je cilj pobediti što veći broj pripadnika drugih klanova, rat u kome je cilj preživeti u centru mape 5 minuta, kao i rat u kome je cilj uništiti spomenike ostalih klanova, a pri tome morate odbraniti spomenik svog klana. Da bi pobedili u ratu, odnosno da bi doneli pobedu Vašem klanu najbitnija je sledeća stvar: timska igra i saradnja sa ostalim igračima iz Vašeg klana. Rat ne možete dobiti sami, što je upravo ono što igru čini zanimljivom – timska igra. Pobedom u ratu dobijate novac kojim možete trgovati u igri, medalje, kao i iskustvene poene.

Najbitnija razlika u odnosu na prvi deo ove igre je mogućnost sklapanja alijansi. Sada, dva klana mogu sklopiti privremenu alijansu, kako bi se igrači tih klanova zajedno borili protiv preostalih klanova.

Da bi igra bila zanimljivija, u igri postoje i zadaci koje možete rešavati, a koje dobijate od kompjuterski generisanih karaktera u gradu Vašeg klana. Zadaci se svode na ubijanje određenih monstruma, kao i takozvanih boss monstruma. Po rešavanju zadataka dobijate nagradu, u vidu novca, materijala za unapređenje oružja i opreme, kao i iskustvenih poena, što će Vam omogućiti brže napredovanje u igri.

Još jedan od izazova u igri jeste pronalaženje što jačeg oružja i što bolje opreme. Opremu i oružja možete pronaći ubijanjem monstruma, kao i trgovinom sa drugim igračima. Takođe, upotrebom raznih materijala koje pronalazite tokom igre, opremu i oružje možete unaprediti.

Igrači imaju mogućnost i kreiranja grupe igrača unutar klana. Ta grupa igrača se u igri naziva house. Možete pristupiti nekoj već postojećoj grupi igrača, ili možete kreirati svoju, a zatim možete „učlaniti“ druge igrače u svoju grupu. Obzirom da je u pitanju igra za veliki broj igrača, saradnja sa drugim igračima će Vam ne samo olakšati igru, već će je i učiniti daleko zanimljivijom. Naravno, tu je i mogućnost komunikacije sa drugim igračima slanjem tekstualnih poruka, individualnim igračima, samo igračima iz grupe igrača kojoj pripadate, ili svim igračima iz Vašeg klana.

Adresa web sajta igre sa koga možete preuzeti igru je http://www.12sky2.com/. Web sajt igre sadrži i forum na kome možete postaviti pitanja vezana za igru, a putem foruma se možete i detaljnije upoznati sa igrom.