Saturday, September 17, 2011

James Cameron's Avatar recenzija

Igra Avatar je kreirana po istoimenom filmskom hitu. Ukoliko ste uživali u filmu, sigurno će Vas i sama igra zainteresovati. Radnja igre se, kao i film, događa na planeti po imenu Pandora. To je planeta sa očuvanom prirodom i stanovnicima koji žive u skladu sa prirodom, verujući u duh prirode. Planeta bogata florom i faunom, divljim i opasnim životinjama, sadrži još jedno prirodno bogatstvo, mineral pod imenom unobtanijum. Nažalost, najveća nalazišta minerala nalaze se ispod naselja stanovnika planete, naroda po imenu Naavi. RDA korporacija zadužena za pronalaženje resursa potrebnim ljudima je spremna na sve, pa čak i na uništenje domorodaca planete, ne bi li došli do što veće količine minerala. Kako bi što bolje upoznali svoje „neprijatelje“, naučnici RDA korporacije izumeli su Avatar program. Koristeći DNK strukturu kreirali su klonove, Naavi kopije koje su nazvali Avatar. Zatim, omogućili su privremeni “transfer“ svesti u telo avatara, čime je stvorena mogućnost kontrolisanja avatara.

Igru započinjete kao vojnik, pripadnik RDA korporacije, i posle nekoliko uvodnih misija koje igrate kao vojnik, očekuju Vas misije koje ćete igrati u telu avatara. Vrlo brzo će se pred Vama naći izbor. Možete igru nastaviti na strani RDA korporacije, i možete se boriti protiv Naavi stanovnika, a možete i i prevariti RDA korporaciju i preći na stranu domorodaca planete, čime ćete igru igrati u telu avatara.

Misije u igri nisu preterano komplikovane, i uglavnom se svode na uništenje određenih ciljeva ili sakupljanje određenih predmeta. Drugim rečima, uništavaćete skoro sve što se kreće. Misije dobijate razgovarajući sa kompjuterski generisanim karakterima koje srećete u igri. Rešavanje misija je olakšano radarom koji se prikazuje u donjem desnom uglu ekrana i na kome je jasno označen pravac kretanja ka rešenju misije. Takođe, tu je i mapa koju možete otvoriti tasterom TAB na kojoj su jasno označeni ciljevi misije.

Mape u igri su prilično velike, i da igra ne bi postala monotona, za prelazak sa jednog dela mape na drugi, možete se kretati i koristeći razna vozila, ili u slučaju da igrate na strani Naavi naroda, možete koristiti razne životinje u svrhu prevoznog sredstva, uključujući i “zmajeve“. Takodje, u igri postoji i teleport sistem koji omogućuje brzo preskakanje otključanih delova mape.

Na svakoj strani, igrajući kao RDA vojnik ili kao Naavi, na raspolaganju su Vam razna oružja. Uništavanjem neprijatelja, kao i rešavanjem misija stičete iskustvene poene kojima otključavate oružja i veštine. Igrajući kao pripadnik RDA korporacije neprijatelje ćete uništavati koristeći razna vatrena oružja, dok ćete ukoliko igrate kao pripadnik Naavi naroda neprijatelje uništavati koristeći i oružja za blisku borbu, kao što su mačevi.

Ipak, nijedna igra koja se odigrava u izmišljenom svetu ne bi bila potpuna kada ne bi postojale razne specijalne veštine. Neke od tih specijalnih veština su mogućnost kamuflaže, mogućnost brzog trčanja, ali je veština koju ćete najviše koristiti veština lečenja. Kao i oružja, i veštine se otključavaju tokom igre skupljanjem iskustvenih poena, odnosno uništavanjem neprijatelja i rešavanjem misija.

Da bi se lakše snalazili u igri, još na početku igre srešćete se sa Pandorapedijom, enciklopedijom planete, koja sadrži opise oružja, veština, vozila, kao i teritorija koje otključavate tokom igre.

U suštini u pitanju je akciona igra, sa pogledom iz trećeg lica, i igra će Vam pružiti dosta uživanja. Grafika je odlično urađena, i kao i u filmu, planeta Pandora će Vas ostaviti bez daha. Priče iz filma i iz igre se donekle prepliću, ali ipak nisu identične. Dok je snimanje filma još uvek bilo u toku, opisivan je kao “film koji će zameniti igru”. Međutim, da li i igra Avatar može da zameni film? Na Vama je da procenite…